
Олександр Блокс, нечуючий у третьому поколінні з Бельгії, представник місцевої спільноти нечуючих та слабочуючих, у своїй статті про світовий досвід щодо доступу до інформації нечуючих та слабочуючих людей відзначив лідерство України у світі.
Зокрема, Блокс наголошує, що своєчасний доступ до служб реагування на надзвичайні ситуації є вирішальним та рятівним. І хоча європейський номер телефона 112 може використовувати будь-який громадянин Європи в будь-якій зоні Європейського Союзу (ЄС) в будь-який час у надзвичайних ситуаціях, однак доступні альтернативи для людей з інвалідністю підтримують лише 22 із 27 країн ЄС.
Деякі країни вимагають додаткової плати за доступ до цих послуг. Крім того, лише вісім із цих країн пропонують можливість зв’язку з аварійними службами національною жестовою мовою, що робить основне право людини на доступ до рятувальних служб недоступним у більшості країн ЄС. Нинішня глобальна пандемія Covid-19, на думку автора статті, насправді висвітлює непросте становище нечуючих та слабочуючих людей і є каталізатором реалізації їхніх прав.
У цьому сенсі, переконаний нечуючий бельгієць, вигідно вирізняється лише Україна.
«У відповідь на пандемію український уряд запровадив цілодобову службу дистанційного перекладу, підтвердивши своє глобальне лідерство у наданні доступних екстрених служб нечуючим людям»,- зазначає Олександр Блокс.
Нагадаємо, що ініціатором розробки та запровадження цієї ідеї є ГО «Громадський рух «Соціальна єдність», досвід якої ліг в основу Національної стратегії створення безбар’єрного простору в Україні. Вже на початку 2021 року нам вдалося запровадити урядову «гарячу лінію» з адаптацією в режимі 24\7 для нечуючих та слабочуючих. До цього проекту вже приєдналися ключові міністерства та відомства держави. Наразі робота в даному напрямку триває.
Надзвичайно приємно, що наш досвід відзначили в світі як передовий. Тим більше приємна висока оцінка людини, яка сама є нечуючою. Цей факт надихає на нові кроки задля розбудови України без бар’єрів! Оригінал статті за посиланням :